Regulamin
Regulamin obowiązuje od 06.01.2023
Terpenix s.r.o., z siedzibą w Kamýcká 1777/31, Předměstí, 412 01 Litoměřice, Czechy, nr identyfikacyjny 02365855, zarejestrowany w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Uściu nad Łabą, sygn. akt C 33539, w celu sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem internetowym zembag.cz.
- POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) spółki Terpenix s.r.o., z siedzibą pod adresem Kamýcká 1777/31, Předměstí, 412 01 Litoměřice, Czechy, nr ID 02365855, zarejestrowanej w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Uściu nad Łabą, Czechy, sygn. akt C 33539 (zwanej dalej „Sprzedającym”) reguluje zgodnie z postanowieniami § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz. U., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (zwany dalej „Kodeksem cywilnym”), wzajemne prawa i obowiązki stron powstałe w związku lub na podstawie umowy kupna (zwanej dalej „Umową kupna”) zawartej między Sprzedawcą a inną osobą fizyczną (zwaną dalej „Kupującym”) za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedawcy. Sklep internetowy jest prowadzony przez Sprzedawcę na stronie internetowej znajdującej się pod adresem internetowym (zwanej dalej „Stroną internetową”), za pośrednictwem interfejsu Strony internetowej (zwanego dalej „Interfejsem internetowym sklepu”).
- Regulamin nie ma zastosowania do przypadków, w których osoba, która zamierza nabyć towary od Sprzedającego, jest osobą prawną lub osobą, która działa w trakcie zamawiania towarów w ramach swojej działalności gospodarczej lub w ramach niezależnego wykonywania swojego zawodu.
- Postanowienia odbiegające od warunków kupna mogą zostać uzgodnione w umowie kupna. Odmienne postanowienia umowy kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami regulaminu.
- Postanowienia Regulaminu stanowią integralną część umowy kupna-sprzedaży. Umowa kupna-sprzedaży oraz Regulamin są sporządzone w języku polskim. Umowa kupna-sprzedaży może zostać zawarta w języku polskim.
- Sprzedawca może zmieniać lub uzupełniać treść Regulaminu. Niniejsze postanowienie nie narusza praw i obowiązków powstałych w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
- KONTO KLIENTA
- Na podstawie rejestracji dokonanej przez Kupującego na stronie internetowej, Kupujący może uzyskać dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Z poziomu interfejsu użytkownika Kupujący może zamawiać towary (dalej „konto klienta”). Jeśli interfejs internetowy Sklepu na to pozwala, Kupujący może również zamawiać towary bez rejestracji bezpośrednio z poziomu interfejsu internetowego Sklepu.
- Rejestrując się na stronie internetowej i zamawiając towary, Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych i zgodnych z prawdą informacji. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji informacji podanych na koncie użytkownika w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Informacje podane przez Kupującego na koncie użytkownika i podczas zamawiania towarów są uznawane przez Sprzedawcę za prawidłowe.
- Dostęp do konta klienta jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności w odniesieniu do informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta użytkownika.
- Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie z konta klienta.
- Sprzedawca może usunąć konto użytkownika, w szczególności jeśli Kupujący nie korzysta ze swojego konta klienta dłużej niż lub jeśli Kupujący naruszy swoje zobowiązania wynikające z Umowy zakupu (w tym Regulaminu).
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w odniesieniu do niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania Sprzedającego lub niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania osób trzecich.
- ZAWARCIE UMOWY KUPNA
- Wszystkie prezentacje towarów umieszczone w interfejsie internetowym sklepu mają charakter informacyjny, a sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna dotyczącej tych towarów. Postanowienie § 1732 ust. 2 kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
- Interfejs internetowy sklepu zawiera informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów oraz koszty zwrotu towarów, jeżeli ze względu na swój charakter nie mogą one zostać zwrócone w zwykły sposób pocztą. Ceny towarów zawierają podatek VAT i wszystkie powiązane opłaty. Ceny towarów pozostają ważne tak długo, jak długo są wyświetlane w interfejsie internetowym sklepu. Ceny towarów nie są dostosowywane do osoby kupującego w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji. Niniejsze postanowienie nie ogranicza możliwości sprzedawcy do zawarcia umowy kupna-sprzedaży na indywidualnie uzgodnionych warunkach.
- Interfejs internetowy sklepu zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów oraz o sposobie i czasie dostawy. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów wymienionych w interfejsie internetowym sklepu są ważne tylko w przypadkach, gdy towary są dostarczane na terenie Polski. W przypadku, gdy Sprzedawca oferuje bezpłatną dostawę towarów, prawo do bezpłatnej dostawy towarów ze strony Kupującego jest uzależnione od zapłaty minimalnej całkowitej ceny zakupu towarów, które mają zostać dostarczone, w wysokości określonej w interfejsie internetowym sklepu. W przypadku, gdy Kupujący częściowo odstąpi od Umowy kupna-sprzedaży, a całkowita cena zakupu towarów, w odniesieniu do których Kupujący nie odstąpił od Umowy kupna-sprzedaży, nie osiągnie minimalnej kwoty wymaganej do uzyskania prawa do bezpłatnego transportu towarów zgodnie z poprzednim zdaniem, prawo Kupującego do bezpłatnego transportu towarów wygasa, a Kupujący jest zobowiązany do zapłaty Sprzedającemu za transport towarów.
- Aby zamówić towar, kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie internetowym sklepu. Formularz zamówienia zawiera w szczególności informacje o:
- zamówionym towarze (zamówione towary są „wkładane” przez kupującego do elektronicznego koszyka interfejsu internetowego sklepu),
- sposobie zapłaty ceny zakupu towaru, szczegółach dotyczących wymaganego sposobu dostawy zamówionych towarów oraz
- o kosztach związanych z dostawą towarów (zwane dalej łącznie „Zamówieniem”).
- Przed wysłaniem zamówienia do Sprzedającego, Kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych, które wprowadził do zamówienia, a to w ramach zapewnienia możliwości wykrycia i poprawienia przez Kupującego błędów powstałych przy wprowadzaniu danych do zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do Sprzedającego poprzez kliknięcie przycisku „Zamówienie zobowiązujące do płatności”. Dane podane w zamówieniu są uznawane przez Sprzedającego za prawidłowe. Sprzedający potwierdzi Kupującemu otrzymanie zamówienia niezwłocznie po jego otrzymaniu pocztą elektroniczną na adres e-mail Kupującego podany na koncie klienta lub w zamówieniu (zwany dalej „adresem e-mail Kupującego”).
- W zależności od charakteru zamówienia (ilość towarów, kwota ceny zakupu, szacunkowe koszty wysyłki), Sprzedający jest zawsze uprawniony do poproszenia Kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (na przykład pisemnie lub telefonicznie).
- Stosunek umowny pomiędzy Sprzedającym a Kupującym zostaje nawiązany poprzez doręczenie Kupującemu potwierdzenia przyjęcia zamówienia (akceptacji), które Sprzedający przesyła Kupującemu pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Kupującego.
- Kupujący wyraża zgodę na korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość przy zawieraniu umowy kupna-sprzedaży. Koszty poniesione przez Kupującego w związku z korzystaniem ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem Umowy kupna-sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty połączenia telefonicznego) ponosi Kupujący, bez różnicy w stosunku do stawki podstawowej.
- CENA TOWARÓW I WARUNKI PŁATNOŚCI
- Cena towaru oraz wszelkie koszty związane z dostawą towarów na podstawie Umowy kupna-sprzedaży mogą zostać zapłacone Sprzedającemu przez Kupującego w następujący sposób:
- gotówką w siedzibie Sprzedającego pod adresem: areał Czeskiego Uniwersytetu Rolniczego w Pradze, Kamýcká 129, 165 00 Praha-Suchdol, Czechy;
- gotówką przy odbiorze w miejscu wskazanym przez kupującego w zamówieniu;
- przelewem bankowym na konto Sprzedającego nr 2100545891/2010, prowadzone w Fio banka, a.s. (zwane dalej „kontem Sprzedającego”);
- bezgotówkowo za pośrednictwem systemu płatności GoPay: bramka płatnicza;
- płatnością bezgotówkową kartą kredytową za pośrednictwem systemu płatności GoPay: brama płatnicza
- gotówką lub kartą kredytową przy odbiorze osobistym w punkcie odbioru
- Wraz z ceną zakupu kupujący jest również zobowiązany do zapłaty sprzedającemu kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towarów w uzgodnionej wysokości. O ile wyraźnie nie stwierdzono inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towarów.
- Sprzedający nie wymaga od Kupującego zaliczki ani innej podobnej płatności. Pozostaje to bez uszczerbku dla postanowień art. 4.6 regulaminu dotyczącego obowiązku zapłaty ceny zakupu towarów z góry.
- W przypadku płatności gotówką, przy odbiorze lub w punkcie odbioru, cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu dni od zawarcia umowy zakupu.
- W przypadku płatności bezgotówkowej Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu towarów wraz z podaniem numeru zamówienia w tytule płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie Kupującego do zapłaty ceny zakupu jest spełnione, gdy odpowiednia kwota zostanie zaksięgowana na koncie Sprzedającego.
- Sprzedający jest uprawniony, w szczególności w przypadku, gdy Kupujący nie potwierdzi zamówienia (art. 3.6), do żądania zapłaty pełnej ceny zakupu przed wysłaniem towaru do Kupującego. Artykuł § 2119 ust 1 Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
- Wszelkie rabaty od ceny towaru udzielone Kupującemu przez Sprzedawcę nie mogą być łączone.
- Jeżeli jest to zwyczajowo przyjęte w stosunkach handlowych lub jeżeli wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Sprzedający wystawi Kupującemu dokument podatkowy - fakturę - w odniesieniu do płatności dokonanych na podstawie Umowy kupna-sprzedaży. Sprzedający jest zobowiązany do zapłaty podatku od towarów i usług. Dokument podatkowy - faktura zostanie wystawiona Kupującemu przez Sprzedającego po dokonaniu zapłaty ceny towaru i przesłana w formie elektronicznej na adres elektroniczny Kupującego.
- ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniami § 1837 kodeksu cywilnego od umowy kupna-sprzedaży dostawy nie można odstąpić, między innymi w przypadku gdy:
- towary są wykonane zgodnie z wymaganiami kupującego lub dostosowane do jego osobistych potrzeb,
- są to towary łatwo psujące się lub towary o krótkim okresie przydatności do spożycia, a także towary, które ze względu na swój charakter zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami po dostawie,
- są to towary w zapieczętowanych opakowaniach, które ze względów zdrowotnych lub higienicznych nie nadają się do zwrotu po ich uszkodzeniu przez kupującego; oraz
- jest to nagranie audio lub wideo lub program komputerowy w zapieczętowanym opakowaniu, które kupujący uszkodził.
- Jeżeli nie jest to przypadek, o którym mowa w art. 5.1 regulaminu lub w jakimkolwiek innym przypadku, w którym nie można odstąpić od Umowy kupna-sprzedaży, Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy kupna-sprzedaży w ciągu czternastu (14) dni od dnia, w którym Kupujący lub osoba trzecia wyznaczona przez Kupującego inna niż przewoźnik odbierze dostawę towarów, lub:
- ostatnią sztukę towaru, jeśli Kupujący zamówi kilka sztuk towaru w ramach jednego zamówienia, które są dostarczane oddzielnie,
- ostatnią pozycję lub część dostawy towarów składającej się z kilku pozycji lub części, lub
- pierwszą dostawę towarów, jeżeli umowa przewiduje regularne dostawy towarów przez uzgodniony okres czasu.
- Odstąpienie od umowy kupna -sprzedaży musi zostać przesłane Sprzedającemu w terminie określonym w art. 5.2 Regulaminu W celu odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży Kupujący może skorzystać z wzoru formularza udostępnionego przez Sprzedającego, który stanowi załącznik do Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy kupna-sprzedaży Kupujący może przesłać między innymi na adres siedziby Sprzedającego lub na adres e-mail Sprzedającego
- W przypadku odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży, umowa kupna-sprzedaży jest anulowana od samego początku. Kupujący odeśle lub przekaże Sprzedającemu towary bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze towary. Termin określony w zdaniu poprzednim zostaje zachowany, jeżeli Kupujący wyśle towar przed jego upływem. W przypadku odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży kupujący ponosi koszty zwrotu towarów do sprzedającego, nawet jeśli towary nie mogą zostać zwrócone zwykłymi środkami pocztowymi ze względu na ich charakter.
- W przypadku odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży zgodnie z art. 5.2 regulaminu Sprzedający zwróci środki otrzymane od Kupującego w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia przez Kupującego od Umowy Kupna-sprzedaży w taki sam sposób, w jaki Sprzedający otrzymał je od Kupującego. Sprzedający jest również uprawniony do zwrotu świadczenia spełnionego przez Kupującego już po zwrocie towarów przez Kupującego lub w inny sposób, pod warunkiem, że Kupujący wyrazi na to zgodę i nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. Jeżeli Kupujący odstąpi od umowy sprzedaży, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu otrzymanych środków, zanim Sprzedający nie otrzyma towaru lub Kupujący nie udowodni, że odesłał towar, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
- Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego potrącenia kosztów za uszkodzenie towaru z roszczenia Kupującego o zwrot ceny zakupu.
- W przypadkach, w których Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy kupna zgodnie z postanowieniami § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego, Sprzedający jest również uprawniony do odstąpienia od umowy kupna w dowolnym momencie do momentu przejęcia towaru przez Kupującego. W takim przypadku Sprzedający zwróci Kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki, w gotówce na konto wskazane przez Kupującego.
- Jeśli prezent jest przekazywany Kupującemu wraz z towarem, umowa prezentu między Sprzedającym a Kupującym jest zawierana pod warunkiem, że jeśli Kupujący odstąpi od umowy kupna, umowa prezentu w odniesieniu do takiego prezentu przestanie obowiązywać, a Kupujący będzie zobowiązany do zwrotu prezentu wraz z towarem Sprzedającemu.
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniami § 1837 kodeksu cywilnego od umowy kupna-sprzedaży dostawy nie można odstąpić, między innymi w przypadku gdy:
- TRANSPORT I DOSTARCZENIE TOWARÓW
- W przypadku uzgodnienia metody transportu na podstawie specjalnego żądania Kupującego, kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tą metodą transportu.
- Jeżeli Sprzedający jest zobowiązany na mocy Umowy kupna do dostarczenia towarów do miejsca określonego przez Kupującego w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do odbioru towarów w momencie dostawy.
- W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie Kupującego konieczne jest dostarczenie towaru wielokrotnie lub w inny sposób niż określony w zamówieniu, Kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z powtórną dostawą towaru lub kosztów związanych z innym sposobem dostawy.
- Po otrzymaniu towaru od przewoźnika Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia integralności opakowania towaru, a w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie powiadomić przewoźnika. W przypadku naruszenia opakowania wskazującego na nieuprawnioną ingerencję w przesyłkę, Kupujący może nie przyjąć przesyłki od przewoźnika. Pozostaje to bez uszczerbku dla praw Kupującego wynikających z odpowiedzialności za wady towaru oraz innych praw Kupującego wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Dalsze prawa i obowiązki stron w zakresie przewozu towarów mogą być regulowane przez specjalne warunki dostawy Sprzedającego, jeśli zostały one wydane przez Sprzedającego.
- PRAWA WYNIKAJĄCE Z WADLIWEGO WYKONANIA
- Prawa i obowiązki stron umowy w odniesieniu do praw wynikających z wadliwego wykonania regulują odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności przepisy §§ 1914 do 1925, §§ 2099 do 2117 i §§ 2161 do 2174b kodeksu cywilnego oraz ustawa nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami).
- Jeżeli przedmiotem zakupu jest materialna rzecz ruchoma, która jest połączona z treścią cyfrową lub usługą treści cyfrowych w taki sposób, że bez nich nie mogłaby spełniać swoich funkcji (zwana dalej "przedmiotem cyfrowym"), przepisy o odpowiedzialności Sprzedającego za wady stosuje się również do dostarczania treści cyfrowych lub usługi treści cyfrowych, nawet jeżeli są one dostarczane przez osobę trzecią. Nie dotyczy to sytuacji, gdy z treści umowy sprzedaży i charakteru rzeczy wynika, że są one dostarczane osobno.
- Sprzedający jest odpowiedzialny względem Kupującego za to, że rzecz w chwili jej otrzymania jest wolna od wad. W szczególności Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że przedmiot:
- jest zgodny z uzgodnionym opisem, rodzajem i ilością, a także jakością, funkcjonalnością, kompatybilnością, interoperacyjnością i innymi uzgodnionymi cechami,
- nadaje się do celu, do którego Kupujący go potrzebuje i na który Sprzedający wyraził zgodę; oraz
- jest dostarczany z uzgodnionymi akcesoriami i instrukcjami użytkowania, w tym instrukcjami montażu lub instalacji.
- Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego, że oprócz uzgodnionych cech:
- przedmiot jest odpowiedni do celu, do którego jest zwykle używany, w tym w odniesieniu do praw osób trzecich, przepisów, norm technicznych lub kodeksów postępowania w branży, jeśli nie istnieją normy techniczne,
- rzecz odpowiada pod względem ilości, jakości i innych cech, w tym trwałości, funkcjonalności, kompatybilności i bezpieczeństwa, zwykłym cechom rzeczy tego samego rodzaju, których Kupujący może racjonalnie oczekiwać, nawet biorąc pod uwagę publiczne oświadczenia złożone przez Sprzedającego lub inną osobę w tym samym łańcuchu umownym, w szczególności poprzez reklamę lub etykietowanie, chyba że Sprzedający udowodni, że nie był tego świadomy lub że zostało to zmienione w momencie zawarcia umowy sprzedaży w sposób co najmniej porównywalny do tego, w jaki zostało to zrobione, lub że nie mogło to wpłynąć na decyzję o zakupie,
- przedmiot jest dostarczany wraz z akcesoriami, w tym opakowaniem, instrukcją montażu i innymi instrukcjami użytkowania, których Kupujący może racjonalnie oczekiwać; oraz
- przedmiot odpowiada pod względem jakości lub wykonania próbce lub szablonowi dostarczonej przez Sprzedającego Kupującemu przed zawarciem Umowy kupna-sprzedaży.
- Postanowienia art. 7.4 regulaminu nie mają zastosowania, jeżeli Sprzedający wyraźnie powiadomił Kupującego przed zawarciem Umowy kupna-sprzedaży o tym, że właściwość przedmiotu różni się, a Kupujący wyraźnie wyraził na to zgodę przy zawieraniu Umowy kupna-sprzedaży.
- Sprzedający ponosi również odpowiedzialność wobec Kupującego za wszelkie wady spowodowane niewłaściwym montażem lub instalacją, które zostały wykonane przez Sprzedającego lub na jego odpowiedzialność zgodnie z Umową kupna-sprzedaży. Dotyczy to również sytuacji, gdy montaż lub instalacja zostały przeprowadzone przez kupującego, a wada wynika z braków w instrukcjach dostarczonych przez sprzedającego lub dostawcę treści cyfrowych lub usługi treści cyfrowych, jeśli przedmiot ma cechy cyfrowe.
- Jeżeli wada ujawni się w ciągu roku od daty odbioru, uznaje się, że rzecz była wadliwa w momencie odbioru, chyba że charakter rzeczy lub wady to wykluczają. Okres ten nie biegnie przez czas, w którym Kupujący nie może korzystać z rzeczy, jeśli słusznie wskazał wadę.
- Jeśli przedmiotem zakupu jest przedmiot o cechach cyfrowych, Sprzedający zapewni, że uzgodnione aktualizacje treści cyfrowych lub usługi treści cyfrowych zostaną dostarczone Kupującemu. Oprócz uzgodnionych aktualizacji, Sprzedający zapewni, że Kupujący otrzyma aktualizacje, które są niezbędne do zapewnienia, że przedmiot zachowuje właściwości, o których mowa w art. 7.3 i 7.4 regulaminu po jego otrzymaniu oraz że Kupujący zostanie powiadomiony o ich dostępności.
- przez okres dwóch lat, jeżeli treści cyfrowe lub usługa dostarczania treści cyfrowych ma być świadczona nieprzerwanie przez określony czas w ramach Umowy kupna-sprzedaży oraz przez cały okres, jeżeli świadczenie zostało uzgodnione na okres dłuższy niż dwa lata,
- tak długo, jak Kupujący może tego rozsądnie oczekiwać, jeżeli treści cyfrowe lub usługa dostarczania treści cyfrowych mają być świadczone jednorazowo na podstawie Umowy kupna-sprzedaży; ocenia się to na podstawie rodzaju i celu rzeczy, charakteru treści cyfrowych lub usługi dostarczania treści cyfrowych oraz z uwzględnieniem okoliczności w chwili zawarcia umowy sprzedaży i charakteru zobowiązania.
- Postanowienia art. 7.8 regulaminu nie mają zastosowania, jeżeli Sprzedający wyraźnie powiadomił Kupującego przed zawarciem Umowy kupna-sprzedaży, że aktualizacje nie będą dostarczane, a Kupujący wyraźnie zgodził się na to przy zawieraniu Umowy kupna-sprzedaży.
- Jeżeli Kupujący nie dokona aktualizacji w rozsądnym terminie, nie przysługują mu prawa z tytułu wady, która powstała wyłącznie w wyniku braku aktualizacji. Nie ma to zastosowania, jeśli Kupujący nie został ostrzeżony o aktualizacji lub konsekwencjach braku aktualizacji lub nie dokonał aktualizacji lub nie dokonał prawidłowej aktualizacji z powodu wady instrukcji. Jeżeli treści cyfrowe lub usługa treści cyfrowych ma być świadczona nieprzerwanie przez określony czas na podstawie Umowy kupna-sprzedaży i jeżeli wada ujawni się lub wystąpi w okresie, o którym mowa w art. 7.8.1 i 7.8.2 regulaminu treści cyfrowe lub usługę treści cyfrowych uznaje się za świadczoną wadliwie.
- Kupujący może reklamować wadę, która ujawniła się w ciągu dwóch lat od jej otrzymania. Jeśli przedmiotem zakupu jest rzecz o cechach cyfrowych i jeśli, zgodnie z umową kupna-sprzedaży, treści cyfrowe lub usługa treści cyfrowych ma być świadczona w sposób ciągły przez określony czas, Kupujący może reklamować wadę, która pojawia się lub objawia w treściach cyfrowych w ciągu dwóch lat od ich otrzymania. Jeśli świadczenie ma być wykonywane przez okres dłuższy niż dwa lata, Kupujący ma prawo do reklamacji wady, która pojawi się lub ujawni w tym okresie. Jeżeli Kupujący słusznie wskazał Sprzedającemu wadę, termin na wskazanie wady nie biegnie przez okres, w którym Kupujący nie może korzystać z towarów.
- Jeżeli rzecz ma wadę, Kupujący może żądać jej usunięcia. Może on, według swojego wyboru, żądać dostarczenia nowej rzeczy bez wady lub naprawy rzeczy, chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy lub niewspółmiernie kosztowny w porównaniu z drugim sposobem; ocenia się to w szczególności na podstawie istotności wady, wartości, jaką rzecz miałaby bez wady, oraz tego, czy wada może być usunięta w inny sposób bez nadmiernych trudności dla Kupującego. Sprzedający może odmówić usunięcia wady, jeżeli jest to niemożliwe albo niewspółmiernie kosztowne, uwzględniając w szczególności znaczenie wady i wartość, jaką rzecz miałaby bez wady.
- Sprzedający usunie wadę w rozsądnym czasie po jej wskazaniu, tak aby nie powodować znacznych niedogodności dla Kupującego, biorąc pod uwagę charakter rzeczy i cel, w jakim Kupujący nabył rzecz. Sprzedający przejmie rzecz na własny koszt w celu usunięcia wady. Jeżeli wymaga to demontażu rzeczy, której montaż został wykonany zgodnie z charakterem i przeznaczeniem rzeczy przed ujawnieniem się wady, Sprzedający zdemontuje rzecz wadliwą i przeprowadzi naprawę lub montaż nowej albo pokryje koszty z tym związane.
- Kupujący może zażądać stosownego rabatu lub odstąpić od Umowy kupna-sprzedaży, jeżeli:
- Sprzedawca odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej zgodnie z art. 7.13 Regulaminu,
- wada objawia się wielokrotnie,
- wada stanowi istotne naruszenie Umowy kupna-sprzedaży, lub
- z oświadczenia Sprzedającego lub z okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w rozsądnym terminie lub bez znaczących niedogodności dla Kupującego.
- Jeśli wada przedmiotu jest nieistotna, Kupujący nie może odstąpić od umowy kupna-sprzedaży (w rozumieniu art. 7.14 Regulaminu); uznaje się, że wada przedmiotu jest nieistotna. Jeśli Kupujący odstąpi od Umowy kupna-sprzedaży, Sprzedający zwróci Kupującemu cenę kupna bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu przedmiotu lub po tym, jak Kupujący udowodni mu, że wysłał przedmiot.
- Wadę można przypisać Sprzedającemu, od którego rzecz została zakupiona. Jeżeli jednak do wykonania naprawy została wyznaczona inna osoba, która znajduje się w miejscu Sprzedającego lub w miejscu bliższemu Kupującemu, Kupujący powinien zarzucić wadę osobie, która została wyznaczona do wykonania naprawy.
- Poza przypadkami, w których do wykonania naprawy została wyznaczona inna osoba, Sprzedający zobowiązany jest do przyjęcia reklamacji w każdym zakładzie, w którym przyjęcie reklamacji jest możliwe ze względu na asortyment sprzedawanych produktów lub świadczonych usług, a nawet w swojej siedzibie. Sprzedający zobowiązany jest wydać Kupującemu pisemne potwierdzenie złożenia przez Kupującego reklamacji, ze wskazaniem daty złożenia przez Kupującego reklamacji, jej treści, żądanego przez Kupującego sposobu załatwienia reklamacji oraz danych kontaktowych Kupującego w celu udzielenia informacji o sposobie załatwienia reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do wykonania naprawy.
- Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi zostać rozpatrzona, a Kupujący musi zostać o tym poinformowany w ciągu trzydziestu (30) dni od daty złożenia reklamacji, chyba że Sprzedający i Kupujący uzgodnią dłuższy termin. Jeżeli przedmiotem zobowiązania jest dostarczenie treści cyfrowych, w tym treści cyfrowych dostarczonych na nośniku materialnym, lub usługi w zakresie treści cyfrowych, reklamacja musi zostać rozpatrzona w rozsądnym terminie, z uwzględnieniem charakteru treści cyfrowych lub usługi w zakresie treści cyfrowych oraz celu, w jakim kupujący zażądał ich dostarczenia.
- Po upływie terminu zgodnie z art. 7.18 Regulaminu Kupujący może odstąpić od Umowy kupna-sprzedaży lub zażądać stosownego rabatu.
- Sprzedający zobowiązany jest wydać Kupującemu potwierdzenie terminu i sposobu załatwienia reklamacji, w tym potwierdzenie dokonania naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do wykonania naprawy.
- Kupujący może wykonywać swoje prawa wynikające z odpowiedzialności za wady towarów osobiście w Terpenix s.r.o., Kamýcká 961/129, 165 00 Praha-Suchdol, lub pocztą elektroniczną pod emailem eshop@zembag.cz albo pod numerem telefonicznym +420 703 699 037
- Ten, kto ma prawo do odszkodowania z tytułu wadliwego wykonania umowy, jest również uprawniony do zwrotu kosztów rozsądnie poniesionych w związku z wykonaniem tego prawa. Jeżeli jednak Kupujący nie skorzysta z prawa do odszkodowania w ciągu miesiąca od upływu terminu, w którym należy wskazać wadę, sąd nie przyzna tego prawa, jeżeli Sprzedający twierdzi, że prawo do odszkodowania nie zostało wykonane w terminie.
- Pozostałe prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością Sprzedającego za wady mogą być uregulowane w Regulaminie Reklamacji https://eshop.zembag.pl/reklamacja-oraz-gwarancja.
- Sprzedający lub inna osoba może również udzielić Kupującemu gwarancji jakości w uzupełnieniu jego praw wynikających z wadliwego wykonania.
- INNE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
- Kupujący nabywa własność towarów poprzez zapłatę pełnej ceny zakupu towarów.
- Sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do Kupującego w rozumieniu § 1820 ust. 1 lit. n) Kodeksu cywilnego.
- Reklamacje Konsumentów rozpatrywane są przez Sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej. Reklamacje można przesyłać na adres elektroniczny Sprzedającego. Sprzedający przesyła informację o rozpatrzeniu reklamacji Kupującego na adres elektroniczny Kupującego. Sprzedający nie ustala innych zasad rozpatrywania reklamacji.
- Czeska Inspekcja Handlowa, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Czechy, REGON: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs, jest organem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z Umów kupna-sprzedaży. Internetowa platforma rozstrzygania sporów znajdująca się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana do rozstrzygania sporów między Sprzedającym a Kupującym w ramach Umowy kupna-sprzedaży.
- Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Czechy, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich).
- Kupujący może złożyć skargę do organu nadzorczego lub państwowego organu nadzorczego. Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie koncesji handlowej. Kontrolę handlową przeprowadza w zakresie swoich kompetencji właściwy organ handlowy. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa nadzoruje m.in. przestrzeganie kodeksu cywilnego i ustawy nr 634/1992 Dz. U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami, w określonym zakresie.
- Kupujący niniejszym przejmuje ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 kodeksu cywilnego.
- OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Sprzedający wypełnia wobec Kupującego obowiązek informacyjny w rozumieniu art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej "RODO") dotyczący przetwarzania danych osobowych Kupującego w celu realizacji Umowy kupna-sprzedaży, w celu negocjacji Umowy kupna-sprzedaży oraz w celu realizacji obowiązków publicznoprawnych Sprzedającego za pośrednictwem odrębnego dokumentu https://eshop.zembag.pl/ochrona-danych-osobowych.
- WYSYŁANIE INFORMACJI HANDLOWYCH I PRZECHOWYWANIE PLIKÓW COOKIES
- Kupujący wyraża zgodę, zgodnie z postanowieniami § 7 ust. 2 ustawy nr 480/2004 Dz. U. o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego oraz o zmianie niektórych ustaw (ustawa o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego), z późniejszymi zmianami, na przesyłanie przez Sprzedającego informacji handlowych na adres elektroniczny lub numer telefonu Kupującego. Sprzedający realizuje wobec Kupującego obowiązek informacyjny w rozumieniu art. 13 RODO związany z przetwarzaniem danych osobowych Kupującego w celu przesyłania informacji handlowych za pomocą odrębnego dokumentu.
- Sprzedający wypełnia swoje obowiązki prawne związane z ewentualnym przechowywaniem plików cookies na urządzeniu Kupującego za pomocą odrębnego dokumentu.
- DORĘCZANIE
- Kupującemu mogą być dokonywane doręczenia na adres elektroniczny Kupującego.
- OSTATECZNE POSTANOWIENIA
- Jeśli stosunek ustanowiony Umową kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony zgadzają się, że stosunek ten podlega prawu czeskiemu. Wybierając prawo zgodnie z poprzednim zdaniem, Kupujący, który jest konsumentem, nie jest pozbawiony ochrony zapewnianej przez przepisy porządku prawnego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które w przeciwnym razie miałyby zastosowanie w przypadku braku wyboru prawa zgodnie z postanowieniami art. 6 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).
- Jeśli którekolwiek z postanowień warunków jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
- Umowa kupna-sprzedaży, w tym Regulamin są archiwizowane elektronicznie przez Sprzedającego i nie są dostępne.
- Przykładowy formularz odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży jest dołączony do regulaminu.
- Dane kontaktowe sprzedawcy: adres siedziby Terpenix s.r.o., Kamýcká 961/129, 165 00 Praha-Suchdol, Czechy, adres e-mail eshop@zembag.cz, telefon +420 703 699 037. Sprzedający nie zapewnia żadnych innych środków komunikacji online.
W Pradze dnia 06.01.2023