Reklamacja oraz gwarancja

Regulamin reklamacji spółki Terpenix, s.r.o.

(zwana dalej "regulamin reklamacji")

1)  Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin reklacji podlega ustawie nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny (zwanej dalej "Kodeksem cywilnym") oraz ustawie nr 634/1992 Dz.U., o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami (zwanej dalej "Ustawą") i ma zastosowanie do towarów konsumpcyjnych (zwanych dalej "Towarami"), w odniesieniu do których prawa kupującego z tytułu odpowiedzialności za wady (zwane dalej "reklamacja") są wykonywane w okresie gwarancyjnym.
  2. Niniejsza regulamin reklamacyjny stanowi integralną część Regulaminu. Zawierając Umowę kupna-sprzedaży, Kupujący wyraża zgodę na Ogólne Warunki Handlowe (Regulamin) i niniejszy Regulamin reklamacyjny oraz potwierdza, że zapoznał się z nimi w należyty sposób.
  3. Podmiotem udzielającym gwarancji jest spółka Terpenix, s.r.o. z siedzibą pod adresem Kamýcká 1777/31, Předměstí, 412 01 Litoměřice, Czechy, REGON 02365855, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Uściu nad Łabą pod numerem C 33539 (zwana dalej również "Dostawcą" lub "Sprzedającym").
  4. Odbiorcą gwarancji jest Nabywca, który zamówił, przyjął i zapłacił za produkt lub usługi od Dostawcy. Za Nabywcę uważa się osobę fizyczną lub prawną, z którą zawarto umowę kupna (zwaną dalej również "Nabywcą" lub "Kupującym").
  5. Niniejsza Procedura Reklamacyjna jest opublikowana w całości na stronie internetowej Dostawcy (zembag.pl).
  6. Sprzedający przy zawieraniu i wykonywaniu Umowy Kupna-sprzedaży działa w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Sprzedający jest przedsiębiorcą, który bezpośrednio lub za pośrednictwem innych przedsiębiorców dostarcza Kupującemu produkty lub usługi.

2)  Odpowiedzialność Sprzedającego

  1. Sprzedający odpowiada wobec Kupującego za to, że Towary w chwili ich odbioru są wolne od wad. W szczególności Sprzedający ponosi odpowiedzialność za to, że w chwili przyjęcia Towarów przez Kupującego:
    • przedmiot ma właściwości uzgodnione między stronami, a w przypadku braku umowy, takie właściwości, jakie Sprzedający lub producent opisał lub jakich Kupujący oczekiwał w odniesieniu do charakteru towarów i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,
    • przedmiot nadaje się do celu, dla którego Sprzedający określił jego przeznaczenie lub dla którego przedmiot tego rodzaju jest zwykle używany,
    • przedmiot odpowiada pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone zgodnie z uzgodnioną próbką lub szablonem,
    • przedmiot jest rzeczą w odpowiedniej ilości, miary lub wagi, oraz,
    • przedmiot jest zgodny z wymogami przepisów.

    3)  Prawa do odpowiedzialności za wady Towarów

    1. Oczywiste uszkodzenia Towarów lub ich opakowań powstałe w trakcie dostawy Kupujący powinien niezwłocznie wyjaśnić z przewoźnikiem, a rozbieżności odnotować w protokole przekazania (list przewozowy). Kupujący nie jest zobowiązany do przyjęcia takich Towarów od przewoźnika i jest zobowiązany do poinformowania Sprzedającego bez zbędnej zwłoki o stwierdzonych uszkodzeniach. W dniu odbioru Kupujący zobowiązany jest do należytego sprawdzenia Towarów pod kątem integralności i kompletności ich wyposażenia.
    2. W przypadku odbioru osobistego przez Kupującego, momentem odbioru Towarów jest moment przejścia ryzyka uszkodzenia Towarów ze Sprzedającego na Kupującego. Jeżeli Kupujący nie dokona oględzin Towaru przy odbiorze, może on dochodzić roszczeń z tytułu wad wykrytych w trakcie takich oględzin tylko wówczas, gdy udowodni, że takie wady (np. brakujące akcesoria) były już obecne w Towarze w chwili przejścia ryzyka uszkodzenia Towaru. Późniejsze roszczenie z tytułu niekompletności Towaru lub zewnętrznego uszkodzenia Towaru nie pozbawia Kupującego prawa do dochodzenia roszczeń. Sprzedający ma jednak możliwość udowodnienia, że nie doszło do naruszenia umowy kupna-sprzedaży.
    3. Kupujący-konsument może reklamować towar telefonicznie pod numerem +420 777 892 763, za pośrednictwem poczty elektronicznej eshop@zembag.cz, osobiście we wszystkich oddziałach Sprzedającego lub przesłać reklamowany towar na adres Terpenix s.r.o. spin-off společnost ČZU, Kamýcká 129, 165 00 Praha-Suchdol, Czechy.
    4. W przypadku, gdy Kupujący wysyła Towary za pośrednictwem dostawcy usług pocztowych, Kupujący powinien, we własnym interesie, zapakować reklamowane Towary w odpowiedni i dostatecznie chroniące opakowanie, które spełnia wymogi transportu, tak aby nie zostały one uszkodzone podczas transportu. Przesyłka musi zawierać reklamowane Towary i zalecaną przez nas dołączoną kopię dowodu sprzedaży lub numeru zamówienia oraz prawidłowych danych kontaktowych Kupującego.
    5. Kupujący jest zobowiązany udowodnić w sposób możliwy do udowodnienia, że Towar został zakupiony w sklepie internetowym Zembag.cz.
    6. Uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady Towaru nie dotyczą w szczególności przypadków, w których wada lub szkoda powstała:
      • uszkodzeniem mechanicznym Towaru
      • udowodnioną ingerencją w Towar, klęską żywiołową, uszkodzeniem mechanicznym,
      • ewidentnie niewłaściwym użyciem,
      • użytkowaniem niezgodnym z instrukcją obsługi lub instrukcjami na opakowaniu lub karcie gwarancyjnej,
      • poprzez użytkowanie niezgodne z ogólnie przyjętymi zasadami użytkowania,
      • w sposób oczywisty poprzez użytkowanie w warunkach, które nie odpowiadają temperaturze, zapyleniu, wilgotności, wpływom chemicznym i mechanicznym środowiska, które jest bezpośrednio zamierzone przez producenta lub co jest wyraźnie sugerowane przez charakter sprawy,
      • przez ewidentnie nieprofesjonalną instalację i obsługę,
      • jeżeli przedłożona karta gwarancyjna nosi wyraźne ślady zmian danych lub jeżeli Towary mają inny numer seryjny niż podany w karcie gwarancyjnej.
    7. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady nie dotyczy zużycia spowodowanego normalnym użytkowaniem, w przypadku Towarów sprzedawanych po niższej cenie za wadę, dla której uzgodniono niższą cenę, w przypadku Towarów używanych za wadę odpowiadającą stopniowi zużycia, jaki Towar miał w chwili przejęcia przez Kupującego.
    8. Na żądanie Kupującego Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia Kupującemu pisemnego potwierdzenia zobowiązań z tytułu wadliwego wykonania umowy w zakresie przewidzianym prawem (karta gwarancyjna). Karta gwarancyjna musi zawierać nazwę lub firmę, REGON i siedzibę Sprzedającego. Jeżeli charakter rzeczy na to pozwala, wystarczające jest wydanie Kupującemu zamiast karty gwarancyjnej dowodu zakupu Towaru zawierającego te same informacje co karta gwarancyjna.

      4)  Ogólny okres gwarancji

      1. O ile nie określono dłuższego terminu dla poszczególnych towarów, Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa z tytułu wady występującej w towarze konsumpcyjnym w następujący sposób:
        • za nowe towary w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od ich otrzymania;
        • za rozpakowane towary w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od ich otrzymania;
        • w przypadku towarów łatwo psujących się, okres gwarancji jest określony przez datę ważności podaną na opakowaniu towaru. 
      2. Jeśli wada pojawi się w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, towary uznaje się za wadliwe w momencie odbioru. O ile nie określono inaczej dla poszczególnych towarów, Sprzedający udziela gwarancji jakości osobie dokonującej zakupu w ramach swojej działalności gospodarczej na okres dwudziestu czterech miesięcy od otrzymania nowych i rozpakowanych towarów, dwudziestu jeden miesięcy od otrzymania towarów minimalnie użytych i dwunastu miesięcy na towary używane.
      3. Okres gwarancji rozpoczyna się z chwilą otrzymania Towaru przez Kupującego. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o okres, w którym Towar był naprawiany. Jeśli Towary zostaną wymienione w ramach naprawy gwarancyjnej, pierwotny okres gwarancji będzie kontynuowany.

        5)  Specjalna gwarancja

        1. Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa do reklamacji z tytułu wad, które wystąpiły w worku do przechowywania ziemniaków Zembag w ciągu 5 lat od daty zakupu towaru.
        2. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że woreczek kminkowy wypełniony naturalnym olejkiem eterycznym jest produktem łatwo psującym się i ma okres przydatności do spożycia tylko do daty podanej na opakowaniu. Po otwarciu woreczka działanie olejków eterycznych jest ograniczone do 5 miesięcy.

        6)  Uprawnienia z tytułu wad Towaru

        1. Jeżeli rzecz nie ma właściwości wymienionych w art. II Regulaminu Reklamacyjnego, Kupujący-Konsument może również żądać dostarczenia nowego Towaru bez wad, chyba że jest to nieuzasadnione ze względu na charakter wady. Jeżeli wada dotyczy tylko części Towaru, Kupujący-Konsument może żądać wymiany tylko tej części, jeżeli nie jest to możliwe, może odstąpić od umowy. Jeżeli jednak jest to nieproporcjonalne do charakteru wady, w szczególności jeżeli wadę można usunąć bez zbędnej zwłoki, jest to nieistotne naruszenie umowy i w takim przypadku Kupujący-Konsument jest zawsze uprawniony wyłącznie do bezpłatnego usunięcia wady poprzez naprawę rzeczy.
        2. Kupujący-Konsument ma prawo do dostarczenia nowego Towaru lub wymiany części nawet w przypadku wady usuwalnej, jeżeli nie może korzystać z rzeczy w sposób prawidłowy ze względu na ponowne wystąpienie wady po naprawie lub ze względu na większą liczbę wad. W takim przypadku Kupujący - Konsument ma prawo odstąpić od umowy. Za ponowne wystąpienie wady po naprawie uważa się tę samą wadę, która była już usuwana co najmniej dwukrotnie w okresie gwarancji i która występuje ponownie. Jeżeli Towar był co najmniej trzykrotnie naprawiany z powodu różnych wad usuwalnych w okresie poprzedzającym złożenie reklamacji, uznaje się, że jest on dotknięty większą liczbą wad.
        3. Jeżeli Kupujący-Konsument nie odstąpi od umowy lub nie skorzysta z prawa do dostarczenia nowego Towaru bez wad, wymiany jego części lub naprawy, może żądać odpowiedniego rabatu. Kupujący-konsument ma również prawo do odpowiedniego rabatu, jeżeli Sprzedający nie jest w stanie dostarczyć nowego Towaru bez wad, wymienić części Towaru lub naprawić Towaru, a także jeżeli Sprzedający nie zdoła usunąć wady w rozsądnym czasie lub gdy usunięcie wady spowodowałoby znaczne trudności dla Kupującego-konsumenta.
        4. Kupującemu nie przysługuje prawo do wadliwego wykonania, jeżeli Sprzedający powiadomił Kupującego przed odbiorem Towaru, że Towar ma wadę lub jeżeli Kupujący sam spowodował wadę.
        5. Kupujący-konsument jest uprawniony do odstąpienia od umowy we wszystkich przypadkach określonych w Kodeksie cywilnym i Ustawie. Odstąpienie od umowy jest skuteczne wobec Sprzedającego z chwilą doręczenia lub przekazania Sprzedającemu oświadczenia Kupującego-Konsumenta o odstąpieniu od umowy, o ile zostały spełnione wszystkie warunki prawne zgodnie z §2001 i nast. Kodeksem cywilnym. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest anulowana od początku, a strony są zobowiązane do zwrotu wszystkiego, co świadczyły sobie nawzajem na podstawie umowy.
        6. W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący zobowiązany jest do zwrotu Sprzedającemu kompletnego Towaru wraz ze wszystkimi akcesoriami.
        7. Jeśli wada dotyczy Towaru, który został sprzedany jako używany lub sprzedany z rabatem odzwierciedlającym ich gorszą jakość w momencie sprzedaży, Kupujący-Konsument ma prawo do rozsądnego rabatu zamiast prawa do wymiany Towaru.

        7)  Rozpatrzenie reklamacji

        1. Kupującemu-Konsumentowi jest należyte uregulowanie roszczenia bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od daty zgłoszenia roszczenia, chyba że Sprzedający i Kupujący-Konsument uzgodnią dłuższy termin. Termin na uregulowanie roszczenia rozpoczyna się następnego dnia po zgłoszeniu roszczenia zgodnie z § 605 Kodeksu Cywilnego. Po upływie tego terminu Kupującemu-Konsumentowi przysługują takie same prawa, jak w przypadku istotnego naruszenia umowy. Termin 30 dni nie jest wiążący dla Kupującego-Przedsiębiorcy.
        2. Kupujący-konsument może zapytać o wynik reklamacji pod adresem placówki, w której reklamacja została złożona lub pod numerem infolinii obsługi klienta.
        3. Kupujący zobowiązany jest udzielić Sprzedającemu lub autoryzowanemu serwisowi wszelkiej pomocy w celu weryfikacji istnienia reklamowanej wady i jej usunięcia. Składając reklamację Kupujący zobowiązany jest do przekazania Towaru czystego zgodnie z przepisami higienicznymi i ogólnymi zasadami higieny, w tym wszystkich części i akcesoriów.
        4. Kupujący zobowiązany jest przekazać Towar do reklamacji w stanie kompletnym. Zaleca się również dołączenie kopii dowodu sprzedaży, szczegółowego opisu wady oraz pełnych danych kontaktowych (adres, telefon, e-mail). W przypadku, gdy Kupujący nie dostarczy Towaru kompletnego, a jego kompletność jest konieczna do stwierdzenia istnienia reklamowanej wady i/lub jej usunięcia, bieg terminu do załatwienia reklamacji rozpoczyna się dopiero z chwilą dostarczenia brakujących części.
        5. Składając reklamację Kupujący otrzymuje pisemne potwierdzenie - protokół reklamacyjny, który służy jako dokument przy rozpatrywaniu reklamacji. Kupujący zobowiązany jest do podania wszystkich wymaganych informacji przy sporządzaniu protokołu reklamacyjnego, których kompletność i prawidłowość potwierdza podpisem na protokole reklamacyjnym. Protokół reklamacyjny zawiera informacje o tym, kiedy reklamacja została złożona, jaka jest jej treść, jaki sposób załatwienia reklamacji jest wymagany przez Kupującego - Konsumenta. Jeżeli Kupujący-Konsument wysłał produkt do reklamacji przesyłką kurierską, otrzyma protokół reklamacyjny pocztą elektroniczną.

        8)  Odrzucenie reklamacji

        1. Sprzedający jest uprawniony do odmowy przyjęcia Towaru do reklamacji, jeżeli Towar jest zabrudzony lub jego części są zabrudzone.
        2. Sprzedający jest również uprawniony do odrzucenia reklamacji Towaru, jeśli Towar nie jest dostarczany zgodnie z przepisami dotyczącymi higieny i ogólnymi zasadami higieny.

        9)  Odbiór towarów z naprawy gwarancyjnej

        1. Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca poinformuje Kupującego SMS-em, e-mailem lub telefonicznie. Jeżeli Towar został wysłany przesyłką kurierską, zostanie on wysłany na adres Kupującego po rozpatrzeniu reklamacji.
        2. Sprzedający wyda lub prześle Kupującemu pisemne potwierdzenie określające datę i sposób rozstrzygnięcia reklamacji, potwierdzenie naprawy i czasu trwania reklamacji lub przyczyny odrzucenia reklamacji.
        3. W przypadku nieodebrania reklamowanego Towaru z naprawy gwarancyjnej w terminie 2 miesięcy od zakończenia naprawy gwarancyjnej, Kupujący zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Sprzedającego opłaty za przechowanie w wysokości 8.40 PLN za każdy dzień opóźnienia w odbiorze Towaru.
        4. Przy wydawaniu Towaru po rozpatrzeniu reklamacji Kupujący zobowiązany jest do okazania dokumentu, który otrzymał przy odbiorze Towaru w związku z reklamacją lub musi potwierdzić swoją tożsamość.

         

        Niniejsza Procedura Reklamacji wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2022 r. i zastępuje wszystkie poprzednie wersje. Zmiany w Procedurze Reklamacji są zabronione.

          

        W Litomierzycach w dniu 01.06.2022 r.

        Terpenix, s.r.o.